OTHERS_CITABLE
ظهور «طبقۀ متوسط فکری» و نقش آن در تحولات اخیر مصر
تحولاتِ هنوز جاری در کشورهای عربی، ازجهتی فراوردۀ نوع نگاه متکثر کنشگران موجود به تاریخ و هویت است؛ نگاههایی که امکان نوعی توافق میان آنها در کوتاهمدت متصور نیست. از این منظر، اگر مرسی را نمایندۀ جریان «اسلامگرای» هدفداری در مصر بدانیم و نیز اگر بهرسمیت بشناسیم که این کشور در صد سال اخیر و بهطور خاص بعد از فروپاشی عثمانی، رگههایی نسبتاً زنده از سکولاریسم و لیبرالیسم و ناسیونالیسم را هم در حوزۀ اندیشه و فرهنگ و سیاست تجربه کرده است، این سؤال مطرح خواهد شد: از این زاویه، آیندۀ آن جریان هدفدار در مصر چه دستنوشت و سرنوشتی خواهد داشت؟ بهبیان دیگر، این آینده ذیل چه تاریخی تعریف میشود؟ پاسخ مجمل این پرسش به بررسی پدیدۀ نوظهور «طبقۀ متوسط فکری» در مصر بازمیگردد. طبقۀ متوسط فکری، بهواسطۀ فضای نسبتاً باز فکری در دوران ناصر، در پی روابط اندیشهای مصر با جهان اروپایی و آمریکایی، بهتدریج، در این کشور ظهور یافت؛ اما این طبقه منسجم نیست، بلکه بهدلیل داشتن هویتهای متعدد، توان تاریخساز آن در حالت بینابین قرار میگیرد. این پدیده ابتدا با طرح چند گزارۀ مقدماتی معطوف به تحلیل عادل ضاهر و سپس ازطریق بسط نظریۀ محمد عابدالجابری درخصوص عقل عربی، به گمانهزنی گذاشته خواهد شد. همۀ این مباحث در خط سیر تاریخی کشور مصر بررسی خواهد شد.
http://priw.ir/article-1-39-fa.pdf
2014-09-03
1
17
10.20286/priw-04021
مصر
طبقۀ متوسط فکری
اسلامگرایی
سکولاریسم
تحولات سیاسیاجتماعی.
Emergence of Intellectual Middle Class and its Role in Egypt’s Changes
The current evolutions in Arab countries, in a sense is still a product of plural look of available actors toward the history and identity, which can not imagined any agreement between them in short time. So, if we know Morsi as nominative of targeted Islamist group in Egypt which its main goal is the establishment Islamic government by applying Sharia in political, legal, economic, and cultural areas (trying to persue Islam/muslim history), and if we recognize that this country, in the last hundred years and after the collapse of the Ottoman in particular, has experienced streaks alive of secularism and liberalism and nationalism in thought, culture and politics, this question is raised: what is the script and destiny of this goal-oriented movement in Egypt? In other words, under which history, this future is defined? The brief answer to this question refers to the emergence of an intellectual middle class in Egypt that really continues the country’s developments in the intermediate state. This class, due to relatively-open thinking atmosphere in Naser era, following Egypt’s thinking relations with American and European world, emerged gradually in this country and current movement is also indebted to this class.But the point is that this class is not integrated but because of having several identities, its history-making potential lies in halfway mood. This event, at first by drawing some preliminary prepositions aimed to Adel Dhaher’s (Zaher) analysis and then exention of Mohhamad Abed al-Jaberi’s theory about Arab Intellect will be sounded. All of these discussions will be reviewed in Egypt’s historical path.
http://priw.ir/article-1-39-en.pdf
2014-09-03
1
17
10.20286/priw-04021
Intellectual Middle Class
Egypt
Islam
Secularism
Morteza
Bahrani
Bahrani@iscs.ac.ir
1
social and cultural studies research center
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تبیین کنش جمعی سلفیها در تحولات سیاسی مصر پسامبارک
سلفیهای مصر، قبل از انقلاب، به مشارکت سیاسی اعتقادی نداشتند و آن را حرام میدانستند؛ اما پس از انقلاب، رویکردشان به مقولۀ مشارکت سیاسی تغییر کرده و برای نیل به منافع شخصی و گروهی به بسیج منابع روی آوردهاند. ریشۀ سلفیگری در مصر به اوایل قرن بیستم بازمیگردد؛ این جریان تنها پس از انقلاب 25 ژانویۀ 2011 دست به بسیج نیروها زد و با سازماندهی خود و استفاده از فرصتهای بهوجودآمده، در صحنۀ سیاسی حضوری فعال پیدا کرد. این موضوع باعث بروز کنشهای جمعی سلفیها شده است. نوشتار حاضر از منظر جامعهشناسی سیاسی و با الهام از نظریۀ بسیج منابع چارلز تیلی و رهیافت اقدام جمعی وبر و براساس روش توصیفیتحلیلی، تلاش میکند به دو پرسش اصلی پاسخ گوید: ۱. دلایل تغییر رویکرد سلفیها به مقولۀ سیاست، پس از انقلاب مصر، چیست؟ ۲. کنشهای جمعی سلفیها پس از انقلاب چگونه بوده است؟ مهمترین یافتۀ تحقیق آن است که تغییر رویکرد ایدئولوژیکی، عامل خارجی (عربستان)، نگرانی از قدرتیابی سایر بازیگران سیاسی و درنهایت، ازبینرفتن فضای سرکوب و حاکمشدن تساهل و تسهیل در دوران پسامبارک، باعث کنشگری سیاسی سلفیها شد. این کنشگری هرچند گاهی انفعالی و تدافعی بود، گاهی نیز در برخورد با مخالفان حالت تهاجمی به خود گرفت.
http://priw.ir/article-1-40-fa.pdf
2014-09-03
19
46
10.20286/priw-040219
سلفیه
جریانهای سلفی
بسیج منابع
کنش جمعی
مصر
انقلاب 25 ژانویه
Explanation of Salafists’ Collective Action in the Political Changes of the Post-Mobarak Egypt
Salafism’s root in Egypt dates back to the early 21st century. Before the revolution, salafists didn’t believe in political participation and regarded it as prohibited, but their approach changed after the revolution. This movement just after the Egypt;#39s January 25 revolution in 2011, mobilized resources to gain individual and group interests and emerged as a powerful actor in a political scene by organizing themselves and using available opportunities. These have led to appear Salafists’ collective actions. From the perspective of political sociology, this article, based on a descriptive-analytical method, inspired of Charles Tilly’s resource mobilization theory and Weber’s collective action approach, tries to answer these two main questions: What are the reasons of change in the Salafists’ political approach after the Egypt revolution? How have been the collective actions of Salafists since the revolution? The main finding of the study is that the change of ideological approach, external factor (Saudi Arabia), concern of other political actors’ power, and ultimately the removal of suppression atmosphere and the prevailing of tolerance and facilitate in the post-Mobarak era caused Salafists’ political activism.However, in some cases, this activism in dealing with the opposition took passive and defensive, somtimes aggressive mood.
http://priw.ir/article-1-40-en.pdf
2014-09-03
19
46
10.20286/priw-040219
Salafism
Salafi Movements
Resource Mobilization
Collective Action
Egypt
the January 25 Revolution
Alireza
Samiee Esfahani
asamiei@yu.ac.ir
1
Yasouj University
AUTHOR
Mahdi
evazpour
mahdi.evazpour@gmail.com
2
Yasouj University
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
مؤلفههای حقوق شهروندی از دیدگاه امامعلی(ع)
امروزه توجه به حقوق شهروندان از زوایای مختلف، محل توجه بسیاری از اندیشمندان، دولتمردان و محافل جهانی است. تحقق این امر در اندیشه و سیره عملی امامعلی(ع) بهعنوان آموزههای اصیل اندیشۀ اسلامی، از اهداف و خطمشیهای اصلی حکومت آن حضرت، و در راستای احترام به شخصیت انسان و «کرامت انسانی» بوده است. اقتضای کرامت انسانی، حقوق و تکالیفی را برای نظام سیاسی و شهروندان به همراه دارد، زیرا حقوقی که ایشان برای شهروند در نظر میگیرند، «انسان»محور بوده و از مسیر جامعه و شهر، پیگرفتنی است. از این منظر، فرد با قرارگیری در جایگاه واقعی خود در جامعه میتواند در مسیر تکامل و تعالی دنیوی و بالطبع اخروی، حرکت کند. برای فهم حقوق شهروندی از دیدگاه امامعلی(ع)، نیازمند پاسخ به چیستی و رسیدن به تعریفی منسجم از حقوق شهروندی هستیم. مقالۀ حاضر بر مبنای سیرۀ نظری و عملی امامعلی(ع)، به تبیین مؤلفههای حقوق شهروندی میپردازد و میکوشد با تعمق در منابع دینی، برداشتی متناسب با فهم تاریخی و استنباطهای برگرفته از آیات و روایات ارائه دهد. روش تحقیق در این مقاله، تحلیل محتوای کیفی است. نتیجه تحقیق نشان میدهد که براساس معیار هویت انسانی، همۀ شهروندان فارغ از هر نوع ملاکی ازجمله نژاد، رنگ، مذهب، موقعیت و جایگاه، از مجموعهای از حقوق بنیادین و راهبردی شامل آزادی، عدالت، برابری، تقدم اکثریت بر اقلیت و ... برخوردار میشوند.
http://priw.ir/article-1-37-fa.pdf
2014-09-03
47
72
10.20286/priw-040247
حقوق شهروندی
اندیشه علوی
نظام سیاسی
شهروندان
اندیشۀ سیاسی
عدالت
Components of Citizenship Rights from the View Point of Imam Ali (PBUH)
Nowadays, attention to the rights of citizens from different perspectives has been noteworthy for many scholars, statesmen and international circles.Realization of this in thought and character of Imam Ali (PBUH)as the original teachings of Islamic thought,is one of the objectives and main policies of his government and also in respect for the human personality and "human dignity".Human dignity brings some rights and duties for the political system and the citizens because the rights which he considers for citizens are human-centered and from the community and the city, can be followed. In this respect, placed in its rightful place in the community, people can move on route evolution and sublimation worldly and naturally otherworldly. To understand the civil rights of Imam Ali (PBUH), we need an answer to what we are and an orderly definition of citizenship. This article, based on theoretical and practical methodology of Imam Ali (PBUH)and by explaining the components of civil rights and meditating on religious sources tries to offer perceptions and inferences drawn in accordance with the historical understanding of the verses and narratives. The method in this paper, qualitative content analysis. Findings show that all citizens, based on the criterion of human identity and regardless of any other criterion, such as race, color, religion, status, … will enjoy a set of fundamental and strategic rights including freedom, justice, equality, the primacy of majority over the minority.
http://priw.ir/article-1-37-en.pdf
2014-09-03
47
72
10.20286/priw-040247
Civil Rights
Alavi’s Thought
Political System
Citizenry
Political Thought
Justice
Sayaed Ali
Fatemi
A_fatemi@iscs.ac.ir
1
Collaborator of Social and Cultural Studies Institute
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ایران و مصر؛ تکرار سپیدهدمان رسمی مناسبات سیاسی در غیاب الگوی ساختاری
اهمیت راهبردی روابط ایران و مصر در جایگاه دو قدرت مطرح در منطقۀ خاورمیانه و جایگاه ویژۀ این موضوع، با عنایت به تحولات ساختاری در نظام بینالملل و وقوع «دادههای رویدادی» نظیر بیداری اسلامی، همواره بیش از گذشته طرف توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر درصدد پاسخگفتن بدین سؤال است: بهرغم اینکه مناسبات سیاسی بین دو کشور روندی پرفرازونشیب داشته است، چرا روابط سیاسی میان آن دو رسماً برقرار نمیشود؟ در پاسخ به این سؤال اصلی، فرضیۀ پژوهش بدینصورت مطرح میشود که خصلت کناکنشی حاکم بر روابط ایران و مصر که معرف نبود الگوی ساختاری در روابط دو کشور است، مانع برقراری مناسبات سیاسی رسمی بین دو طرف شده است. همسوییهای مقطعی در عرصۀ سیاست خارجی دو کشور، اولویت وضع گذرا و کوتاهمدت منطقهای و بینالمللی در تصمیمگیریهای خارجی و نبود اندیشۀ ساختاربخشی به نظام منطقهای در قالبهایی نظیر اتحاد یا ائتلاف در سمتگیریهای سیاست خارجی دو طرف از منظر راهبردی، ویژگیهای اصلی خصلت کناکنشی روابط مذکور تلقی میشود. در نوشتار حاضر، نویسنده در تلاش است با استفاده از چارچوب نظری «جیمز روزنا» در طرح اتصال و بهویژه با تحلیل دادههای رویدادی دهۀ 1990 و سالهای نخستین دهۀ قرن بیستویکم، فرضیۀ خود را ارزیابی کند.
http://priw.ir/article-1-41-fa.pdf
2014-09-03
73
98
10.20286/priw-040273
ایران
مصر
روابط سیاسی
طرح اتصال
پویش کناکنشی
الگوی ساختاری.
Iran and Egypt: Official Re-dawning of Diplomatic Relations in Absence of Structural Model
The strategic importance of relationships between Iran and Egypt, as two main powers in the Middle East region, and its specific position have always been considered more than any other past events specially due to the structural changes in international system and occurrence of new events data as Islamic Awakening. This research intends to answer this question: despite of vicissitudes political fluctuations between Iran and Egypt, why diplomatic relations are not officially being established between the two countries? In seeking for answer to this main question, the research hypothesis has been propounded as follows: Interactional nature of dominant relations over Iran and Egypt, which shows lack of structural model in relationships between the two countries, prevents the establishment of official diplomatic relations. From the strategic perspective, temporary convergences in the realm of foreign policies, priority of transient and short-term conditions in regional and international levels in foreign decision-makings and absence of structure- creating view towards regional system in forms like coalition and alliance in orientations of both sides;#39 foreign policy are being considered as main characteristics of interactional nature of the mentioned bilateral relations. In order to verify the hypothesis, the author has used theoretical framework of James Rosenau;#39s linkage-politics and has specially analyzed events data in the filed of Iran and Egypt relations in 1990s and first decade of 21century.
http://priw.ir/article-1-41-en.pdf
2014-09-03
73
98
10.20286/priw-040273
Iran
Egypt
Diplomatic Relations
Linkage – Politics
Interactional Dynamism
Structural Model
Sayed Morteza
Fattahi
seyyedmortezafattahi@yahoo.com
1
Islamic Azad University of Tehran
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
فرایند قلمروسازی گفتمانی؛ نقدی بر نظریه هلال شیعی
قلمرو و قلمروسازی دو مفهوم کلیدی مباحث جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک هستند که هیچکدام از این دو را نمیتوان بدون در نظر گرفتن دیگری مطالعه کرد. قلمروسازی به ارتباط رفتاری بین کنترل و فضا اشاره دارد. درواقع، کوشش یک فرد یا یک گروه یا کشور برای تأثیرگذاری، نفوذ یا کنترل مردم و پدیدهها و روابط از طریق تحدید حدود و نظارت بر یک منطقه جغرافیایی به پدیده قلمروسازی اشاره دارد، اما اشاره فرایند قلمروسازی گفتمانی به فرایند هدفمند و استراتژی مشخص است که گفتمانهای مسلط با استفاده از ابزارهای سلطه به تولید گفتمان و در پی آن تعیین قلمروهای مشخص برای دیگر مردم، گروه یا کشور اقدام میکنند. اصطلاح ژئوپلیتیک شیعه که بعد از جنگ سرد به ادبیات سیاسی غرب وارد شده است، نوعی فرایند قلمروسازی گفتمانی است که در راستای منافع استراتژیک غرب در منطقه جنوب غرب آسیا دنبال میشود. مقاله حاضر با رویکردی گفتمانی به تبیین چگونگی قلمروسازی گفتمان ژئوپلیتیک شیعه و ابعاد پشت پرده آن خواهد پرداخت. درواقع، استدلال اصلی مقاله این است که ژئوپلیتیک شیعه مورد ادعای غرب در سطح نقشهنگاری و جغرافیایی نمود عینی ندارد و صرفاً گفتمانی برای تقابل سنی و شیعه در منطقه و منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران بهعنوان یکی از کشورهای پرقدرت شیعی در منطقه جنوب غرب آسیا است.
http://priw.ir/article-1-42-fa.pdf
2014-09-03
99
124
10.20286/priw-040299
تبارشناسی
قلمروسازی گفتمانی
ژئوپلیتیک شیعه
ایران.
Discursive Territoriality Process A Critique on the Shiite Crescent Theory
Territory and territoriality are two key concepts in geopolitics and political geography that each of them cannot be studied without considering other. Territoriality refers to the behavioral communication between control and space. Indeed, attempts of an individual or a group or a nation to influence or control people, phenomena, and relationships, through delimitation and monitoring a geographical area refers to territoriality phenomenon. But, discursive territoriality process refers to the goal-oriented process and definite strategy which dominant discourses, by using the domination tools are trying to generate discourse and then determine the specific territory for other people, groups or countries. The term “Shia Geopolitics “, which has been entered the west political literature after the cold war is a kind of discursive territoriality process which followed in line with the strategic interests of the west in south-west Asia. This paper, by using discursive approach is trying to explain the Shia Geopolitics discursive territoriality and dimensions behind it. In fact, the main argument of the paper is the Shia Geopolitics that the west claims, neither in mapping nor in geographical level is objective and only discursive for sunni-shia conflict in the region and also to isolate Iran as one of the powerful Shiite countries in south west Asia.
http://priw.ir/article-1-42-en.pdf
2014-09-03
99
124
10.20286/priw-040299
Genealogy
Discursive Territoriality
Shia Geopolitics
Iran
Vahid
Kiani
kiani1363@ut.ac.ir
1
University of Tehran
AUTHOR
Rasuol
Afzali
rafzali@ut.ac.ir
2
University of Tehran
AUTHOR
Marjan
Badiee Azandehie
mbadiee@ut.ac.ir
3
University of Tehran
AUTHOR
Yashar
Zaki
yzaki@ut.ac.ir
4
University of Tehran
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
بررسی تطبیقی دیپلماسی آمریکا درقبال جنگ عراق علیه ایران و کویت
تحولات پیدرپی منطقۀ خلیج فارس بعد از سقوط حکومت پهلوی در 1979، به انفجار آن بهصورت حملۀ عراق به ایران منجر شد. حملۀ عراق به ایران نزد کارشناسان سیاست بینالملل به جنگ نیابتی آمریکا برضد ایران مشهور شده است که با کمترین هزینه برای طرف اصلی آن، یعنی آمریکا، و خسارات گسترده برای ایران و عراق همراه شد. اقدامات آمریکا در جنگ عراق علیه ایران موجب ازدسترفتن اعتبار سازمان ملل متحد در مقام ضامن صلح و امنیت بینالملل شد و این زمینهساز اقدامات بعدی رهبر دیکتاتور عراق در تصرف کویت، حملۀ موشکی به کشورهای عرب حامی آمریکا در خلیج فارس و حتی اسرائیل گردید و برای آمریکا که پس از سقوط شوروی ضامن نظم نوین جهانی شد، این خطر را نمایان کرد که در تسلیح و تحریک عراق بیش از حد افراط کرده است. در این مقاله، نویسندگان در پی بررسی ابعاد اقدامات دیپلماسی آمریکا و اهداف و انگیزههای آن در جنگ تحمیلی عراق بر ایران و جنگ عراق بر کویت هستند. یافتهها نشان میدهد هر دو جنگ حاصل عملکرد بد و منفعتجویانۀ آمریکا و بیکفایتی سازمان ملل متحد، بازیگران تراز اول صحنۀ بینالملل، در برداشت از واقعیتهای روز بوده است.
http://priw.ir/article-1-43-fa.pdf
2014-09-19
125
150
10.20286/priw-0402125
آمریکا
جنگ
دیپلماسی
عراق
ایران
کویت
A Comparative Study of America\'s Diplomacy toward Iraq\'s War against Iran and Kuwait
Successive changes in the Persian Gulf region after fall of the Shah In 1979, led invasion of Iraq to Iran. According to experts in International politics, Iraq’s attack is known as America’s proxy war against Iran with at least cost for its main party, America, and extensive damages for Iraq and Iran later. America;#39s actions in the Iran-Iraq war caused to decrease credibility of United Nations as guarantor of International peace and security and later prerequisite for future Iraq dictator leader’s actions in occupation of Kuwait, missile hit to the pro-America Arab states in the Persian Gulf and even to Israel. And also for America that became the guarantor of the new world order after the fall of Soviet ::::::union::::::, it appeared this threat that it has excessed over in arming and stimulation Iraq. In this paper, the authors are trying to assess the extent of America;#39s diplomacy and its goals and objectives in the Iraq’s imposed war on Iran and Iraq’s war on Kuwait. Results show that both wars resulted of America’s poor, profit-seeking performance, and the incompetence of the United Nations, top actors in international scene,in perception of the current realities.
http://priw.ir/article-1-43-en.pdf
2014-09-19
125
150
10.20286/priw-0402125
America
War
Diplomacy
Iraq
Iran
Kuwait
Hosein
Moein Abadi
moeini@uk.ac.ir
1
AUTHOR
Saiiad
Sadri Babalo
gizilbera@gmail.com
2
Shahid Bahonar University of Kerman
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تأثیر تحولات بیداری اسلامی بر روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی
بیداری اسلامی و متعاقب آن تغییر در نظامهای سیاسی و بروز بحران در برخی کشورهای منطقه، تأثیرات عظیمی بر تعاملات سیاسی- امنیتی منطقۀ خلیجفارس گذاشته است. ازسویی ایران بهدنبال افزایش روابط با دولتهای جدید، برای تقویت همکاریهای منطقهای و حل مسائل منطقهای ازجمله بحران سوریه است و ازسوی دیگر، رقابتهای جدیدی بین ایران و سایر بازیگران منطقهای مانند عربستان، برای حفظ منافع ژئوپلیتیک و ایدئولوژیک این بازیگران در منطقه، پدیدار شده است. پژوهش حاضر رفتار سیاست خارجی ایران و عربستان را درقبال بیداری اسلامی بررسی میکند. سؤال اصلی این است: بیداری اسلامی چه تأثیری بر تعاملات سیاسی- امنیتی منطقه، بهخصوص بر مناسبات دو کشور بزرگ منطقه، یعنی ایران و عربستان، داشته و منشأ چه فرصتها و تهدیداتی بوده است؟ فرضیهای که سعی در آزمون آن داریم، این است که بهدلیل ویژگیهای ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک و ژئوکالچرال منطقۀ خلیجفارس و ارتباط مستقیم آن با منافع قدرتهای بزرگ، بیداری اسلامی به تخاصم و تیرگی روابط میان دو کشور منجر شده است.
http://priw.ir/article-1-44-fa.pdf
2014-09-06
151
179
10.20286/priw-0402151
جمهوری اسلامی ایران
عربستان سعودی
بیداری اسلامی
خاورمیانه
Impact of Islamic Awakening Developments on Relations between Iran and Saudi Arabia
Islamic Awakening and then the change of the political systems and crises in some countries has had enormous impacts on the political and security cooperation in the Persian Gulf region. On the one hand, Iran, following to enhance relations with new governments, is seeking to strengthen regional cooperations to solve regional issues including the Syria’s crisis. On the other hand, new competitions between Iran and other regional actors such as Saudi Arabia have emerged to gain geopolitical and ideological interests in the region. This study analyzes foreign policy behavior of Iran and Saudi Arabia toward the Islamic Awakening. The main question is: what is the effect of the Islamic Awakening on regional political- security interactions particularly on relations between the two great nations i.e. Iran and Saudi Arabia, and has been source for which opportunities and threats? We have attempted to test the hypothesis that it is due to geopolitic, geoeconomic and geoculture features of the Persian Gulf region and its direct connection with the interests of the major powers, Islamic Awakening has led to conflict and strained relations between the two countries.
http://priw.ir/article-1-44-en.pdf
2014-09-06
151
179
10.20286/priw-0402151
Islamic Republic of Iran
Saudi Arabia
Islamic Awakening
Middle East
Jalal
Mirzaei
hirad1390@yahoo.co
1
Shahid Bahonar University
AUTHOR
Ehsan
Hemayatian
ehsanhemayatian@yahoo.com
2
School of International Relations, Foreign Affairs Ministry
AUTHOR
Mohammad Hassan
Khajouei
mhkhajouei@yahoo.com
3
School of International Relations, Foreign Affairs Ministry
AUTHOR