دوره 10، شماره 3 - ( پژوهش های سیاسی جهان اسلام شماره پاییز 1399 )                   جلد 10 شماره 3 صفحات 40-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bakhshayeshiardestani S, danaye A, faezi razi F. Presenting a viral recovery model in the elections of the Islamic Consultative Assembly in the tenth and eleventh terms. پژوهشهاي سياسي جهان اسلام 2020; 10 (3) :1-40
URL: http://priw.ir/article-1-1292-fa.html
بخشایشی اردستانی صبا، دانایی ابوالفضل، فائزی رازی فرشاد. ارائه مدل بازایابی ویروسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران. فصلنامه پژوهشهاي سياسي جهان اسلام. 1399; 10 (3) :1-40

URL: http://priw.ir/article-1-1292-fa.html


1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران .
2- استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
3- استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران .
چکیده:   (2046 مشاهده)
امروزه ‌بازاریابی ویروسی با مزایایی همچون هزینه‌ی کم‌تر و تاثیر‌گذاری بیش‌تر، به گزینه‌ای ایده‌آل برای استراتژی تبلیغاتی تبدیل شده است. این پژوهش آمیخته (کمی) با هدف ارائه مدل بازایابی ویروسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران انجام‌گرفته است. ولی جامعه آماری پژوهش در بخش کمی شامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتها محدود به دورههای دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی  بودند. برای تعیین حجم نمونه از قرعهکشی استفاده شد و با تقسیم جغرافیایی کشور به پنج منطقه شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز از هر منطقه به قید قرعه یک استان انتخاب شد. در منطقه غرب استان ایلام، در شرق استان خراسان رضوی، در شمال استان گیلان، در جنوب استان خوزستان و در منطقه مرکزی استان یزد انتخاب شدند. تعداد نمایندگان این استان ها در دو دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی 112 نفر بود که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و فرمول کوکران حجم نمونه 87 نفر تعیین شد. پس از گردآوری دادهها این دادهها با استفاده از نرم افزار اسمارت PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و روابط بین اجزای مدل پارادایمی کوربین که به صورت نه فرضیه مطرح شده بودند نیز تایید شدند که حاکی از تبیین مدل پژوهش است. متغیرهای شرایط علی  شامل تحلیل رفتاری و محیطی می باشد. متغیرهای شرایط زمینه ای شامل عملکرد بازاریابی ویروسی است .متغیرهای پدیده اصلی تمرکز و درک استراتژیک می باشدمتغیر کیفیت خدمات بازاریابی ویروسی در دسته راهبردها قرار می گیرد.و در آخر متغیر توسعه بازاریابی سیاسی متعلق به پیامدها است . مدیریت داده‌ها و اطلاعات ویروسی شرایط مداخله گر در مدل هستند و فرضیات عبارت بودند از اینکه: شرایط علی بر شرایط زمینه ای دارای اثر معنا داری است و شرایط علی بر شرایط مداخله گر دارای اثر معناداری است و همچنین شرایط علی بر پدیده اصلی اثری معنادار دارد که در آن شرایط زمینه بر پدیده اصلی دارای اثری معنادار است و شرایط مداخله گر بر پدیده اصلی دارای تاثیری معنادار است شرایط زمینه ای بر راهبردها دارای تاثیری معنادار است و شرایط مداخله گر بر راهبردها دارای تاثیری معنار است پدیده اصلی بر راهبردها دارای تاثیری معنادار است راهبردها بر پیامدها تاثیری معنادار دارند. در پایان نیز پیشنهادات و محدودیت های مرتبط با موضوع پژوهش ارائه شد.
متن کامل [PDF 546 kb]   (1265 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/4/8 | پذیرش: 1399/7/10 | انتشار: 1399/7/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمي- پژوهشي پژوهشهای سیاسی جهان اسلام می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Quarterly Journal of Political Research in Islamic World

Designed & Developed by : Yektaweb