The Impact of English Language Teaching on Learners' Identities in Post-Colonial Islamic Countries: Case Study Pakistan. پژوهشهاي سياسي جهان اسلام 2018; 7 (4) :207-229
URL:
http://priw.ir/article-1-545-fa.html
حسینی منیرالسادات. تاثیر آموزش زبان انگلیسی بر هویت زبان آموزان در کشورهای اسلامی پسا مستعمره:
مطالعه موردی پاکستان
. فصلنامه پژوهشهاي سياسي جهان اسلام. 1396; 7 (4) :207-229
URL: http://priw.ir/article-1-545-fa.html
آموزش زبان انگلیسی و مدرس دانشگاه پیام نور مرکز تهران
چکیده: (2989 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر مطالعه ساختار هویت زبان آموزان انگلیسی در کشورهای اسلامی مانند پاکستان است که زبان انگلیسی را بهعنوان زبان دوم فرامیگیرند. در این تحقیق تأثیر زبان انگلیسی بر هویت افراد بهصورت کمی و کیفی موردبررسی قرارگرفته است. 40 دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه لاهور پاکستان، بهعنوان یک کشور اسلامی در منطقه که زبان انگلیسی سالها در کنار زبان اردوزبان رسمی این کشور بوده و پس از گذر از استعمار همچنان زبان دوم کشور محسوب میشود، شرکت کردهاند. شرکتکنندگان به یک پرسشنامه و مصاحبه پاسخ دادند. نتایج نشان دادند که هویت این افراد سیال و در حال تغییر است. بر اساس یافتههای این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که سیاستمداران و تصمیمگیرندگان آموزشی، سیاستهایی را اتخاذ کنند که دانشجویان و زبان آموزان بتواند در حین یادگیری زبان دیگر، هویت اصلی خود را حفظ و تقویت کنند بهنوعی که خود را بهعنوان یک مسلمان خوب و یک فرد صلحطلب در جامعه جهانی معرفی کنند و به مسلمان بودن خود افتخار کنند. در این صورت نهتنها تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار نمیگیرند بلکه میتوانند خود مشوق و مبلغ فرهنگ اسلامی در دیگر کشورهای غیر اسلامی باشند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/8/18 | پذیرش: 1396/11/25 | انتشار: 1397/7/10